روسیلی، راحتی و شادی جشن های شما

برگزاری یک جشن عروسی یا تولد همیشه نیاز به برنامه ریزی‌ و تدارکات فراوانی دارد و وقت زیادی از برگزارکنندگان مراسم می‌گیرد و گاهی آن‌چنان که باید ایده آل برگزار نمی‌شود. پیدا کردن یک یادبود مناسب و یا سفارش یک دسته گل ساده و حتی پیدا کردن یک هدیه مناسب برای یک عزیز ممکن است ساعت ها و روزها دغدغه بسیاری از ما باشد. این مشکلات باعث شده که نیاز به یک منبع قابل اطمینان و جامع برای مشاوره و ارائه خدمات و محصولاتی که جشن‌های ما را راحت تر و بدون استرس تر برگزار کند هر روز بیشتر احساس شود.

روسیلی اسم مجموعه‌ای است که هدف آن برگزاری جشن‌ها برای همه می‌باشد. این مراسم می‌تواند جشن عروسی، یا تولد و حتی یک دورهمی دوستانه باشد. روسیلی که اصل فعالیت خود را به صورت اینترنتی شروع کرده است، توانسته در مدتی کوتاهی محصولات با کیفیتی را به صورت سفارشی تولید و به مشتریان خود عرضه کند.

در ادامه می‌توانید مصاحبه تیم‌میس‌وان با مسئولین روسیلی را بخوانید.

در این مصاحبه سعی داریم در مورد نحوه فعالیت، تجربیات کارآفرینی و مشکلات مرتبط با حوزه مربوط به برگزاری مراسم صحبت کنیم. این نوشته علاوه بر این که مناسب افرادی است که تمایل دارند یک جشن ویژه برگزار کنند، مناسب جوانانی است که رویای راه‌اندازی کسب‌وکار خودشون را در سر دارند و سعی دارند تا به رویای خود جامعه عمل بپوشانند.

معرفی روسیلی و شرح کلی فعالیت‌های آن

روسیلی کسب و کار آنلاینی است که با نیت ایجاد یک مجموعه بزرگ که شامل خدمات کامل یک جشن خواهد بود، شروع به کار کرده است. در حال حاضر روسیلی به عنوان یک فروشگاه آنلاین در زمینه گیفت عروسی، تم تولد، کارت تولد و کارت دعوت های فانتزی و خدمات بادکنک آرائی فعالیت دارد و در حال گسترش فعالیت‌هایش است و هر روز خدمات جدیدی را به مجموعه فعالیت‌هایش اضافه می‌کند.

نمونه کار روسیلی

تاریخچه مجموعه روسیلی

در اواسط سال ۹۴ روسیلی با ایده فروش محصولات آنلاین جشن به صورت ذهنی متولد شد. ابتدا قرار بود تا با سفارش‌گیری و فروش آنلاین کیک تولد شروع به فعالیت کند که بعد از تقریبن 4 ماه ایده‌پردازی، روسیلی با ایده کنونی آغاز به فعالیت کرد.

علت انتخاب نام روسیلی و معنای آن

روسیلی به معنای شبیه رُز، به رنگ سرخ و معنای دوم آن حس شاد و مثبت است. از همین رو رُز به عنوان نماد روسیلی استفاده شده است و شعاری که برای روسیلی انتخاب شده راحتی و شادی جشن‌هاست و همین شعار سرلوحه تیم روسیلی قرار گرفته است.

روسیلی به معنای شبیه رُز، به رنگ سرخ و معنای دوم آن حس شاد و مثبت است
نمونه کار روسیلی

مهمترین مزیت‌رقابتی روسیلی

با توجه به اینکه روسیلی در حال حاضر بر روی تولید محصولاتی مانند یادبود عروسی و تم تولد به صورت سفارشی تمرکز کرده است، خلاقیت تیم اجرایی که شامل طراحی و ایجاد محصولات منحصربه فرد و اختصاصی شده می‌باشد یکی از مهمترین مزیت‌های رقابتی مجموعه می‌باشد.

نگاه روسیلی به یادبود نگاهی هنری است و سعی می‌کند تا هر یادبود عروسی را همچون یک اثر هنری خلق کند.

روسیلی سعی کرده است که این حس را به تمام همکاران خود منتقل کند که یادبودی که قرار است برای مراسمی ارسال شود، مانند مراسم تک‌تک اعضای تیم است تا همکاران سعی کنند با ارائه محصولات با کیفیت و مشتری مداری خوب تجربه یک خرید لذت بخش را به وجود بیاورند.

از سویی دیگر روسیلی با انتشار مطالب آموزنده و مفید، به خانواده‌ها و به‌ویژه مادران و نوعروسان کمک می‌کند تا ایده‌هایی را برای برگزاری جشن‌ها جمع‌آوری کرده و جشن‌های متفاوت‌تری را برگزار کنند.

پروسه سفارش گیری تا ارسال محصولات

بعد از ارتباط اولیه مشتری بالقوه با روسیلی که از طریق وب‌سایت، اینستاگرام، تلگرام و یا تماس تلفنی می‌باشد. درخواست اولیه مشتری بررسی شده و براساس خواسته مشتری مشاوره تخصصی ارائه می‌شود.

در صورت نیاز طرح مورد نظر مشتری توسط همکاران روسیلی به صورت گرافیکی تولید شده و برای تایید به مشتری ارسال می‌گردد.

در صورت تایید مشتری، محصول به صورت آزمایشی تهیه شده و تصویر محصول تولید شده دوباره برای تایید به مشتری ارسال می‌گردد. در این مرحله نیز بعد از تایید مشتری، محصول به تعداد مورد نظر تولید و به آدرس پستی مشتری ارسال می‌گردد.

بعد از ارسال سفارش و تایید دریافت محصول توسط مشتری، فرم نظر سنجی برای مشتری ارسال می‌شود و نظرات آنها بررسی می‌شود و ایرادات مورد نظر در پروسه تولید محصولات آتی لحاظ می‌گردد.

وضع موجود در بازار و رقبای روسیلی

اکثر کسب‌وکارهای مشابه موجود در بازار به صورت سیستماتیک و اصولی کار نمی‌کنند. بخش بزرگی از فعالین بازار حوزه جشن‌ها و مراسم خانم‌های هنرمندی هستند که به صورت تفننی اقدام به تولید و فروش محصولات مرتبط با عروسی و تولد می‌کنند که این بخش از تولیدکنندگان به علت ظرفیت پایین تولید و تجربه کم در زمینه تولید، بازاریابی و فروش و حتی خدمات پس از فروش توفیق چندانی در این امر کسب نمی‌کنند که روسیلی سعی کرده از هنر و ظرفیت این افراد هم بهره برده و یک سیستم بهینه‌تر فروش راه اندازی کند.

نمونه کار روسیلی

اولین مشتری شما چه کسی و چه زمانی بود و چه احساسی داشتید؟

اولین فروش ما در بهمن سال 94 بعد از گذشت چند ماه از راه‌اندازی وب‌سایت صورت گرفت. اولین فروش واقعا لذت بخش است و نقش زیادی در ایجاد انگیزه برای آینده دارد. اولین فروش ما یادبود مراسم دندونی از شهر تهران بود.

وضعیت فعلی روسیلی چطور است و چه اهداف کوتاه مدتی دارید؟

در حال حاضر روسیلی در تلاش است با تمرکز بر روی تولید محصولات ویژه و افزایش تنوع محصولات و خدمات، کیفیت خدمات رسانی و محصولات خود را نیز ببهود ببخشد. در گام بعدی درصدد همکاری با تامین‌کنندگان مختلف به صورت B2B می‌باشیم.

اعطای نمایندگی در زمینه تم تولد برای شهرهای مختلف ایران یکی دیگر از اهداف مورد نظرمان برای سال ۹۶ می‌باشد.

مسیر دقیق آینده روسیلی براساس درخواست مشتریان و تقاضای بازار مشخص خواهد شد. سعی داریم براساس تقاضای مشتریان محصولات مورد نظر را به سبد کالایی خودمان اضافه کنیم.

مشکلات کسب‌وکار شما چه بوده است؟ آیا توانسته‎‌اید این مشکلات را حل کنید؟ چه راه‌کاری را برای مقابله با این مشکلات در نظر گرفته‌اید؟

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در این سال‌ها با آن درگیر بودیم، ضعف‌های موجود در حوزه شرکت‌های حمل‌و نقل بوده است.

متاسفانه به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم، این شرکت‌ها خدمات مناسبی را عرضه نمی‌کنند، که البته شرکت پست دولتی توانسته است خدمات قابل قبول‌تری نسبت به سایر رقبا مانند رهگیری بسته پستی به صورت اینترنتی ارائه نماید.

تجربه و اعتماد پایین خریداران به خرید اینترنتی یکی دیگر از مشکلات کسب‌وکارهایی است که در زمینه فروش اینترنتی فعالیت دارند، که این مشکل نیز به مرور زمان در حال رفع می‌باشد. البته رفتار کارکنان و ایجاد اعتماد در نحوه برخورد اولیه با مشتری هم نقش بسزایی در تمایل به خرید مشتریان به صورت اینترنتی را دارد.

چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟

با توجه به استراتژی روسیلی برای تبدیل شدن به یک شرکت جامع ارائه دهنده خدمات و محصولات مراسم و جشن‌ها، قصد داریم با استفاده از جذب سرمایه مکفی با کسب‌وکارهای مرتبط با مراسم مانند آتلیه‌های عکاسی ، تالارها و فروشگاه‌های معتبر همکاری کرده و سپس در مراحل بعدی واحدهای تخصصی فوق با برند روسیلی را ایجاد کنیم.

همکاران روسیلی در حال کار

چطور همکاران‌تان را جذب میکنید و چه نقش هایی در تیم شما وجود دارد؟

مجموعه روسیلی از ابتدا سعی کرده است تا با جذب همکاران خلاق، محصولات با کیفیتی را ارائه دهد که خوشبختانه علاوه بر اتکا به تخصص و خلاقیت تیم حاضر، سعی می‌کنیم تا از هنرمندانی که تجربه بالایی دارند استفاده کنیم.

همکاران شاغل در روسیلی به ۴ گروه تقسیم بندی می‌شوند.

  • تیم گرافیک و طراحی که وظیفه طراحی محصول را برعهده دارند.
  • تیم اجرا و مونتاژ که وظیفه امور اجرایی و مونتاژ سفارشات را برعهده دارند.
  • تیم تولید که وظیفه چاپ، برش و تامین مواد اولیه را بر عهده دارد.
  • تیم بازاریابی که امور مربوط به بازاریابی مانند ارتباط با مشتری، پیگیری سفارشات، مباحث مالی و غیره را عهده دار هستند.

چالش‌های کسب‌وکارهایی که در صنف مربوط به برگزاری مراسم فعالیت چیست؟

حوزه کسب‌و‌کارهایی که در برگزاری مراسم فعالیت می‌کنند بسیار متنوع و پر رقابت است و چالش‌های هر بخش نیز متفاوت است.

بحث قیمت‌گذاری در این حوزه یک موضوع بسیار چالش‌برانگیز است. بدین دلیل‌که محصولات اکثراً در حوزه کارهای هنری و دستی رده بندی می‌شوند و قیمت گذاری‌ها معیارهای خیلی واضحی ندارند. معمولا یک محصول خاص در بازار به قیمت‌های متفاوتی تولید و عرضه می‌شود. با این حال روسیلی سعی کرده است که از نگاه مصرف کننده به این موضوع نگاه کند و قیمت‌های متعادلی را ارائه کند.

یک روز کاری در روسیلی چگونه میگذرد؟

در ابتدای روز به سوالات، مکاتبات و ایمیل‌ها جواب داده می‌شود. در ادامه لیست سفارشات تهیه شده و بخش طراحی کار خود را شروع میکند.

در صورت داشتن سفارشات چاپی، بعد از تهیه اولیه طرح کامپیوتری، طرح‌ها چاپ و به بخش برش منتقل می‌شود.

اگر محصولی نیاز به تائیدیه اولیه از مشتری داشته باشد در ابتدا نمونه کار مورد نظر تهیه شده و عکاسی از محصول صورت می‌گیرد و جهت تایید برای مشتری فرستاده می‌شود.

پس از تائید مشتری امور مربوط به تولید و مونتاژ سفارشات که یکی از امور روتین و اساسی روزمره در روسیلی می‌باشد که همکاران تیم اجرا و مونتاژ این وظیفه را بر عهده دارند.

با چه ظرفیتی شروع به فعالیت کردید و ظرفیت امروزه شما چقدر است؟

در آغاز به کار روسیلی فقط یک نفر از همکاران در بخش تولید، امور مربوط به مونتاژ و سفارشات را انجام می‌داد ولی در حال حاضر ظرفیت تولید ۲۰۰ عدد گیفت در روز را دارا می‌باشیم.

نمونه کار روسیلی

برای افردای که دوست دارند برای خودشان فعالیت داشته باشند،چه پیشنهادی دارید؟

با توجه به فضای سنتی حاکم بر این صنف، امکان پیشرفت در این صنف امکان پذیر می‌باشد. خلاقیت حلقه گمشده این صنف می‌‎باشد و در صورت ارائه محصولات و خدمات مبتنی بر خلاقیت می‌توان سهم بازار مناسبی را به دست آورد.

استفاده از میس‌وان چطور به کسب‌وکار شما می‌تواند کمک کند؟

معرفی روسیلی در میس‌وان که به عنوان دایرکتوری عروسی فعالیت می‌کند سبب می‌شود تا مشتریان بیشتری با مجموعه ما آشنا بشوند. تقاضایی که داریم این است که روسیلی به همان حد که وجود دارد معرفی شود.

آرزو و خواسته روسیلی

آرزوی روسیلی در درجه اول این است که بتواند واقعاً به شعار خودش که راحتی و شادی جشن‌های ایرانیان است عمل کرده و در حد توان خود برای بهتر شدن شادی‌های مشتریانش کمک کند.

در درجه دوم علاقه‌مند به همکاری با هنرمندان و افراد خلاق بیشتری هستیم و از افرادی که تصور می‌کنند که می‌توانند با روسیلی همکاری کنند را دعوت به دوستی می‌کنیم.

نظری در مورد این نوشته ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید.

میس‌وان

برای مهم‌ترین روز زندگی‌تان آماده شوید.

از بین ده‌ها تامین‌کننده خدمات عروسی انتخاب کنین.

اطلاعات بیشتر